7 Trend-uri de urmarit in 2023. Marketing Digital & eCommerce
16 februarie 2023 in Blog eShopTen - Sfaturi si stiri din eCommerce1. Short Video
Continutul scurt este concis, captivant si la obiect. Este usor de “digerat” in cateva minute sau chiar secunde. În general, daca un material are mai putin de 1.200 de cuvinte, este considerat continut scurt.
Videoclipurile scurte au devenit atat de populare, incat chiar si platforme precum Linkedin si Pinterest le-au adoptat.
Vine a fost prima platforma care a initiat acest tip de continut - video de 6 secunde. Astazi, aplicatii cum ar fi TikTok si Instagram, au peste 1 miliard de utilizatori activi lunar. Chiar si Snapchat a creat o functie pentru a concura, numita Spotlight in noiembrie 2020, care prezinta cele mai populare Snaps-uri din comunitatea sa. YouTube a adaugat, de asemenea, YouTube Shorts care a devenit public in martie 2021 si a avut peste 6,5 miliarde de vizualizari numai in prima luna!
Videoclipurile scurte au devenit o parte semnificativa a experientei online a oamenilor si o modalitate esentiala de a castiga brand awarness si de a fideliza clientii. Cand vine vorba de videoclipuri scurte, consecventa este foarte importanta pentru a castiga atentia consumatorilor. Videoclipurile mai lungi create de companiile traditionale se afla inca in planul de continut al companiilor; insa este necesar ca acestea sa tina seama de modul in care consumatorii si-au schimbat obiceiurile si preferintele; companiile au nevoie de o modalitate eficienta de a produce continut cat mai des, iar videoclipurile scurte sunt cea mai buna modalitate in acest moment.
2. Q-Commerce
Quick – Commerce sau Q-Commerce a aparut ca urmare a nevoii consumatorului de a primi rapid comenzile facute online. Quick Commerce inseamna livrare aproape imediata, timpul de livrare fiind una dintre cele mai critice variabile in cumparaturile online.
Comertul rapid este, de obicei, rezervat comenzilor mici. Consumatorii ar putea cumpara un produs sau un ingredient care au constantat ca le lipseste si de care au nevoie pentru a pregati cina, de exemplu. Prin urmare, in astfel de cazuri, consumatorii doresc sa aiba imediat produsele pe care le cumpara.
Q-commerce ofera companiilor un nou USP (unique selling proposition), implicit un diferentiator fata de competitie. Clientii care au nevoie de livrare imediata pot fi dispusi sa incerce produse noi si sa comande din magazine noi.
Acest diferentiator ofera retailer-ilor o modalitate de a concura cu pietele multinationale, precum si cu magazinele fizice.
3. Artificial Intelligence
Inteligenta artificiala modeleaza viitorul umanitatii in aproape fiecare industrie. Este deja principalul motor al tehnologiilor emergente precum big data, robotica si IoT si va continua sa actioneze ca un inovator tehnologic in viitorul apropiat.
Cu siguranta ai auzit de Chat GPT (Generative Pre-trained Transformer), care este un instrument de ultima ora si care poate ajuta specialistii in marketing sa automatizeze multe sarcini.
Dezvoltat de OpenAI, Chat GPT este antrenat prin continut disponibil online si este folosit pentru intrebari si raspunsuri, traducere automata, clasificare, generare de cod si conversatie AI.
De exemplu, brand-urile l-ar putea folosi pentru a genera continut pentru social media; prin introducerea a catorva cuvinte cheie, tool-ul ar putea genera zeci de idei, urmand ca tu sa le alegi pe cele care ti se par mai interesante pentru afacerea ta.
4. Omnichannel
Omnichannel-ul este viitorul comertului electronic.
Construirea unei strategii omnichannel presupune o intelegere aprofundata a consumatorului, a obiceiurilor de consum si a canalelor pe care le foloseste. Crearea unei experiente perfecte este ceea ce determina adesea un client sa revina. De fapt, companiile care au strategii omnichannel sanatoase isi pastreaza aproape 89% dintre clienti.
Un exemplu simplu de marketing omnichannel este atunci cand un consumator primeste un mesaj promotional in timp ce face cumparaturi intr-un magazin fizic (beacon alert prin geolocalizare). Sau sunt clienti care cauta informatii in online, dar cumpara in final din magazinul fizic. Printr-un serviciu de tip “click&collect” satisfaci si acesti consumatori, dandu-le posibilitatea de a rezerva produsul online pe site, urmand ca acestia sa-l ridice din magazin.
5. Augmented reality & Virtual reality
Realitatea virtuala (VR) si realitatea augmentata (AR) au un potential remarcabil in viitorul marketingului si al comertului electronic. Ambele tehnologii ofera o experienta vizuala captivanta 3-D, combinand lumea virtuala si cea reala.
Cu toate ca exista atat de multe avantaje, exista si un minus in ceea ce priveste shopping-ul online: nu poti vedea produsul in detaliu. Uneori clientii isi imagineaza ceva si ajung sa fie dezamagiti. Realitatea virtuala poate schimba acest lucru, oferind o vizualizare 360 de grade a oricarui produs. Astfel, consumatorii isi pot forma o parere mult mai informata despre cum arata produsul in realitate.
Desi par sa fie similare, VR si AR au diferente semnificative.
Realitatea augmentata (AR) adauga elemente digitale unei experiente live folosind adesea camera unui smartphone. Realitatea virtuala (VR) este o experienta care inlocuieste un mediu din viata reala cu un mediu simulat. Tehnologiile VR si AR sunt utilizate in principal in industria de gaming si a divertismentului. Cu toate acestea, acum aplicatiile de realitate augmentata si virtuala au depasit aceste granite.
Atat tehnologiile VR, cat si AR se dezvolta intr-un ritm destul de rapid. Avand in vedere dinamica tehnologiei, nu dureaza mult pana cand AR si VR vor fi aplicate atat in business, cat si in viata de zi cu zi!
6. Implicarea sociala a brand-urilor
7. Self-Service