Ghid Practic de Marketing Online – 1 Oră pe Zi pentru Succesul Magazinului Tău Online
15 iulie 2021 in Blog eShopTen - Sfaturi si stiri din eCommerceNu poti face Marketing Online daca nu urmaresti cifrele corecte
Ți-ai lansat magazinul online și ți-ai pus la punct întreaga infrastructură logistică pentru ca procesul de cumpărare și întreaga experiență a clientului să fie fără probleme. Acum următorul pas va fi să investești în marketing online și să atragi trafic relevant în magazinul tău online – vizitatori care ulterior îți vor deveni clienți. Ținând cont de faptul că rata medie de conversie în e-commerce în România este de 1%, acest lucru se traduce în faptul că din 100 de vizitatori noi pe site-ul tău, doar 1 va cumpăra. Și asta în cazul fericit în care utilizatorii aduși au fost cu adevărat relevanți și interesați de produsele oferite de tine.
Următorul pas în creșterea business-ului tău e-commerce va fi legată de promovare online prin canalele clasice – SEO, Google Ads, Facebook Ads, email marketing, afiliere și alte canale de marketing online. Cum măsori însă eficiența fiecărui canal de marketing, de unde știi din ce sursă de trafic ți-a venit un vizitator și cum te asiguri că utilizatorul a fost interesat de ceea ce a găsit pe pagina pe care a aterizat în magazinul tău online? Răspunsul pentru aceste întrebări se leagă în primul rând de tracking-ul vizitatorilor din magazinul tău online cu instrumentele clasice. Cu alte cuvinte, vei avea nevoie să instalezi corect pe magazinul tău online Google Analytics, Google Tag Manager, Google SearchConsole, codurile de urmărire pentru Google Ads și Facebook Pixel. Mai jos vom detalia pașii practici pentru instalarea corectă a fiecăruia dintre aceste instrumente de tracking pentru a ne asigura că tu vei putea începe să îți promovezi magazinul online fără bătăi de cap.
Cum se instalează codul de tracking Google Analytics pe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce eShopTen?
Google Analytics este o unealtă gratuită pusă la dispoziție de Google în Google MarketingPlatform cu ajutorul căreia se pot vizualiza rapoarte despre traficul din magazinul vostru online. Google Analytics se integrează cu magazinul online și oferă date legate de numărul de vizitatori din magazinul online, numărul de vizite făcute de acești vizitatori, paginile vizualizate de aceștia în magazinul online și chiar și legat de procesul unde aceștia abandonează procesul de checkout. Pe scurt, te ajută să cunoști mai bine vizitatorii site-ului tău. În platforma eShopTen integrarea dintre contul de Google Analytics și magazinul online se face cu ușurință din panoul de administrare printr-un singur click.
- Este nevoie, în primul rând, să accesezi pagina Google Analytics din Google Marketing Platform
- Se dă click pe butonul Start for free
- Dăm un nume contului nostru și introducem URL-ul website-ului, selectăm Shopping la Category, selectăm țara România și Time Zone-ul
- Se apasă apoi pe Get Tracking ID
- Vei fi trecut apoi prin termeni și condiții pe care va trebui să le accepți dacă vrei să treci mai departe
- Se va obține apoi un cod HTML de tracking Google Analytics care trebuie inserat în toate paginile site-ului
- Ca să faci această copiere a codului HTML în toate paginile site-ului din 2 click-uri și 3 mișcări trebuie să cauți în codul HTML pe care ți-l furnizează Google Analytics secvența de cod “gtag('config',” care vei vedea că este urmată de ID-ul contului tău de Google Analytics. ID-ul este sub forma “UA-xxxxx” unde x-urile sunt cifre
- Acceseaza apoi în interfața de administrare a platformei tale eShopTen în secțiunea Preferințe la subsecțiunea Coduri de Urmărire și dai click pe Google. Vei găsi mai jos, în secțiunea Google, un câmp unde vei fi rugat să introduci ID-ul contului de Google Analytics. Este vorba despre secvența de cifre UA-xxxxxxx specificată mai sus
- După ce ai introdus ID-ul contului deGoogle Analytics, te duci mai jos în pagină și dai click pe Salvează.
Cum se instalează codul de tracking Google SearchConsole pe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce eShopTen?
Google SearchConsole (fostul Google WebMaster Tools) este un tool gratuit oferit de Google care ajută la urmărirea indexării site-ului magazinului vostru online în Google organic. Tool-ul Google Search Console este gratuit și instalarea sa este destul de ușoară. În primul rând, trebuie să accesezi Google Search Console aici și să introduci URL-ul site-ului vostru și să dați apoi click pe Add a property.
Dai click pe download HTML verification file și vei găsi acolo un cod de urmărire.
Acesta trebuie introdus în platforma eShopTen, în interfața de administrare. Copiază codul și intră în interfața de administrare a platformei eShopTen, la categoria din meniu Preferințe în subcategoria Coduri de Urmărire și copiază acel cod în dreptul ID Google SearchConsole. Astfel vei putea verifica că ești proprietarul magazinului online pe care dorești să îl urmărești în Google Search Console și vei avea acum (odată ce a fost verificat domeniul) acces la datele de indexare ale magazinului tău online în Google Organic.
Cum se instalează codul de tracking Google TagManager pe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce eShopTen?
Google TagManager este o unealtă gratuită pusă la dispoziție de Google care te ajută să ai într-un singur loc toate tagurile de tracking precum cele menționate în acest articol – Google Analytics, Facebook Pixel, Google Remarketing, GoogleConversion Tracking. Practic, poți instala pe site-ul tău doar Google TagManager și apoi vei putea adăuga din 3 click-uri și 3 mișcări toate tagurile de Google Analytics sau alte tipuri de coduri de tracking direct din Google TagManager.
Pentru a instala Google Tag Manager trebuie să intri pe secțiunea Google Tag Manager din Google Marketing Platform aici. Vei da apoi click pe Start for free și Click here to start an account pentru a porni crearea unui cont nou de utilizator.
Mai departe, vei da un nume și vei selecta țara România, vei introduce URL-ul site-ului și vei selecta web; apoi vei fi întrebat dacă ești de acord cu termenii și condițiile. În cont vei găsi apoi un ID care începe cu GTM așa cum se vede în printscreen-ul de mai jos. Trebuie să copiezi acest ID.
Copiază codul și intră în interfața de administrare a platformei eShopTen la categoria din meniul Preferințe în subcategoria Coduri de Urmărire și copiază acel cod în dreptul ID Google Conversion. Nu uita la final să dai click pe Salvare mai jos în pagină pentru ca introducerea ID-ului să fie salvată.
Cum se instalează codul de tracking GoogleConversion ID pe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce eShopTen?
Vei avea nevoie de Google Conversion ID dacă rulezi campanii Google Ads și vrei ca Google Ads să știe atunci când s-a făcut o conversie de către un vizitator care a fost adus în magazinul online dintr-o campanie Google Ads. Pentru a putea urmări această informație, ai nevoie să obții din contul tau de Google Ads codul de tracking al conversiilor. Intră în contul tau Google Ads cu contul de utilizator.
Odată ajuns și logat în contul Google Ads, dai click pe Tools și apoi intri în subsecțiunea din meniu Conversions. Dai apoi click pe + ca să definești o nouă conversie. Dai un nume conversiei, selectezi la categorie tipul de conversie Purchase/Sale și, la final, dai click mai jos în pagină pe butonul Create and Continue. Se va genera mai jos un cod HTML în care vei găsi bucățica de cod care începe cu „gtag(config(„ după care urmează un cod care începe cu AW. Copiază acest cod pentru că este Google Ads Conversion Tracking ID-ul de care ai nevoie.
Copiază codul și intră în interfața de administrare a platformei eShopTen, la categoria din meniu Preferințe în subcategoria Coduri de Urmărire și dai click pe Facebook; apoi copiază acel cod în dreptul Facebook Pixel ID. Nu uita la final să dai click pe Salvare pentru ca introducerea ID-ului să fie salvată.
Cum se instalează codul de tracking Facebook Pixelpe magazinul vostru online pe platforma de e-commerce eShopTen?
Intră în contul tău de Facebook Ad Manager – contul din care creezi Facebook Ads. În meniu dai click pe Pixels. Dai click pe Create Pixel și dai un nume pixel-ului și apoi dai click pe Create.
Copiază codul FacebookPixel și intră în interfața de administrare a platformei eShopTen la categoria din meniu Preferințe în subcategoria Coduri de Urmărire și dai click pe Facebook, iar apoi copiază acel cod în dreptul Facebook Pixel ID. Nu uita la final să dai click pe Salvare pentru ca introducerea ID-ului să fie salvată.
Inca nu ai un magazin online? Noi iti oferim solutia cu toate configurarile necesare: